2013. január elsejétől szigorodnak az online játékokat bemutató reklámszabályok Olaszországban. Az új szabályozás értemében tilos lesz minden olyan reklámüzenet továbbítása, amely a kiskorúakat a reklámfilmben bemutatott játék kipróbálására ösztönzi.
Az utóbbi években a kiskorúak váltak a televízió és a reklámok elsőszámú célközönségévé. A média káros hatásaival kapcsolatos aggodalom egyre több országot kényszerít arra, hogy szabályozási lépéseket tegyen. A kiskorúak védelme érdekében a napokban az Európai Gazdasági és Szociális Bizottság is közzétette kívánalmait. A bizottság arra figyelmeztette a tagállamokat, hogy a reklámok és az új marketing-trükkök egyre nagyobb veszélyt jelentenek a kiskorúakra nézve. Kifejezte, hogy az önszabályozás nem elegendő eszköz a megfelelő védelem biztosítására, újfajta szabályozásra van szükség, amely szigorúbb szankciókat foglal magában.
Olaszországban a kiskorúak védelméről a médiakódex harmadik, valamint a 34–36. szakaszai és a kiskorúak és a média kapcsolatáról szóló önszabályozó kódex szakaszai rendelkeznek. A médiakódex harmadik cikke alapvető elvként tartja követendőnek az audiovizuális médiaszolgáltatások során a kiskorúak védelmének biztosítását. A kódex kiemeli, hogy a médiaszolgáltatók kötelessége biztosítani az egyes reklámüzenetekben és az audiovizuális kereskedelmi közleményekben a kiskorúak védelmét. A normagyűjtemény továbbá kifejezi azt is, hogy a reklámok és a többi között az audiovizuális kereskedelmi közlemények a kiskorúak erkölcseire és szellemi fejlődésére ártalmas hatással nem lehetnek, valamint a kiskorúak tudatlanságát és hiszékenységét kihasználva nem ösztönözhetnek a reklámozott termék vagy szolgáltatás megvásárlásra, és indokolatlanul nem ábrázolhatnak kiskorúk veszélyes helyzetben sem.
A kiskorúak és a média kapcsolatáról szóló önszabályozó kódex különböző idősávokra bontva rendelkezik a tilalmazott tartalmak közzétételéről. Ez utóbbi kódex rendelkezéseinek betartását az ellenőrzési célra felállított bizottság vizsgálja, amely szükséges esetben az olasz médiahatósághoz, az Agcomhoz fordulhat. A hatóság végső esetben pénzbírságot is kiszabhat.
A Renato Balduzzi nevével jelzett új intézkedéscsomag bevezetésével az audiovizuális médiaszolgáltatásban közzétett reklámozás szabályai azonban hamarosan tovább szigorodnak. Az újítások következtében tilos lesz minden olyan reklámüzenet továbbítása, amely a kiskorúakat az online játékok kipróbálására ösztönzi, valamint szintén tilos lesz az olyan reklámüzenetek közvetítése, amelyben az említett online játékok kiemelten szerepelnek. A bevezetésre kerülő rendelkezések kötelezővé teszik ugyanakkor a játékfüggőségre való kifejezett felhívás megjelentetését is. A 2013. január elsejével hatályba lépő szabályozás az interneten közvetített tartalmakra is kiterjed majd. Az új szabályozási rendszer megsértése esetén a bírság akár 500 ezer euró is lehet majd.
Magyarországon a médiatörvény 24. szakasza értelmében a médiaszolgáltatásban közzétett kereskedelmi közlemény közvetlenül nem szólíthat fel kiskorúakat valamely áru megvásárlására vagy bérbevételére, illetve szolgáltatás igénybevételére, és közvetlenül nem szólíthat fel kiskorúakat arra sem, hogy rábeszéljék szüleiket vagy másokat a reklámozott áru megvásárlására vagy szolgáltatás igénybevételére. A kereskedelmi közlemény nem használhatja ki a kiskorúaknak a szüleik, tanáraik és más személyek iránti bizalmát, továbbá a kiskorúak tapasztalatlanságát és hiszékenységét, ésindokolatlanul nem ábrázolhat kiskorút veszélyes helyzetekben. A Médiatanács hatósági hatáskörében hatósági felügyeletet gyakorol a fentiekben idézett, kereskedelmi közleményekre vonatkozó előírások tekintetében.
A hatályos magyar törvény nem kezeli kiemelten az „online játékok kipróbálására ösztönző” reklámokat, és a Médiatanács működése óta nem született határozat a kiskorúakat sértő, fentiekben idézett rendelkezéseket megszegő kereskedelmi közlemények tekintetében sem.