Kiricsi Karola, a Médiatanács szóvivője a Magyar Televízió Ma reggel című műsorában a reklámok hangerősségének méréséről, az ezzel kapcsolatos törvényi szabályozásról és a Médiatanács várható jogszabály-alkalmazói gyakorlatáról beszélt.
„Az Egyesült Államokban ötvenéves múltra tekint vissza a hangerősség monitorozása és büntetése a kereskedelmi közleményekben – mondta. – Először próbálták önszabályozó módon megoldani a kérdést, de nem sikerült, úgyhogy ott is törvényi szabályozás van rá. Emellett Ausztráliában és az európai országokban is találunk hasonló példát.
Elhangzott, hogy a februári kimutatások szerint nagyjából félezer esetben lehetett volna jogsértést megállapítani, erre azonban a türelmi idő lejártát követően, várhatóan az ősztől lesz majd módja a Médiatanácsnak.
„Bárki követheti ezeket a méréseket, mert publikáljuk a Médiatanács weboldalán – tájékoztatott a szóvivő. – A kapcsolódó videókat is kivágjuk, úgyhogy aki rákattint a piros pöttyre, megnézheti, hogy melyik volt az a kereskedelmi közlemény, szpot, ami sértette a jogot és a fület.”