A TV2 vezet, az M1 a sereghajtó, az RTL Klub stagnál

2013.09.13. 09:25 :: Sajtoiroda

Legtöbbször a szabadidős magazinműsorok előtt találkozhatunk vele, de közkedvelt a reggeli információs műsorok részeként is. Az RTL Klub csütörtökön, a TV2 és az M1 szerdán sugározza a legtöbbet belőle. A TV2-n az esti órákban, az RTL Klubon kora délután, az M1-en folyamatosan, de kis számban jelenik meg. A legkedveltebb helye a TV2 időjárás-jelentése. Mi az?

A támogatói reklám közkedvelt hirdetési felületet jelent a magukat népszerűsíteni kívánó cégeknek. Amellett ugyanis, hogy olcsó, jó eséllyel szólítja meg a reklámkerülő közönséget is, akár a legnézettebb műsorok és idősávok környezetében is. Hányan ne találkoztunk volna azokkal az üzenetekkel, amelyekből kiderül, hogy az aktuális tehetségkutató sztárja melyik utazási iroda jóvoltából mehet másodmagával egy trópusi szigetre, vagy melyik építőipari cég támogatja az időjárás-jelentést? Ezeknek az üzeneteknek a figyelem felkeltése és a vásárlásra ösztönzés az elsődleges célja, valamint nem utolsósorban az, hogy beleégjen a tudatunkba az adott márka, hiszen a logót és maximum egy rövid szlogent felvonultató reklámnál nem is nagyon érdemes elkapcsolni a tv-készüléket.

2013-09-13_dreamstime_m_3089778_tv_reklam.jpg

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság tanulmányából kiderül, hogy a 2013 második negyedévében vizsgált csatornákon több mint 30 ezer támogatói hirdetés volt látható. Ebből a legtöbbet a TV2 sugározta, összesen 16.187-et, ami 1324 perc műsoridőt jelentett. A sorban második RTL Klub 10.680 támogatói reklámja összesen 917, az M1 2446 hirdetése pedig 207 percet tett ki.

A legtöbb támogatót vonzó műsorszám a TV2-n az Aktív, az RTL Klubon a Reflektor, az M1-en pedig a Balatoni nyár volt, de az a műsorszám, amely a legtöbb támogatói kontaktussal rendelkezett egyértelműen a TV2 Időjárás-jelentése, ez az összes támogatói kommunikáció 23,7 százalékát jelentette.

A vizsgált 480 ezer percben 699 cég 32.950 támogatói üzenetét vizsgálták a szakemberek, ez a vizsgált 6 csatorna (M1, RTL Klub, TV2, Viva, Sport1, Life Network) műsoridejének 0,57 százalékát tette ki. Érdemes ugyanakkor felfigyelni arra is, hogy azok a hirdetők, akik inkább reklámszpotokra költenek, nem jelennek meg azok között a hirdetők között, akik a támogatói reklámokat részesítik előnyben. Vagyis vagy a reklám, vagy a támogatói hirdetés a vonzó egy-egy hirdetni kívánó cég számára.

A támogatói üzeneteknek persze nemcsak ez a legtöbbet alkalmazott formája létezik, találkozhatunk úgynevezett irányított minprogramokkal is, amikor a hirdető valamilyen tartalomszolgáltatást is köt a reklámhoz, ilyen pl. a Biztosítási percek az Allianztól, a Kállay Ákos séf ajánlásai a Knorr támogatásával, vagy az Otthon a felhőben a Magyar Telekomtól. Emellett a műsorok nevében is megjelennek a támogatók nevei, gondoljunk pl. az Update Konyhára,  vagy a Milkana-ra. A támogatott műsorszám tartalma és a támogató közötti effektív kapcsolatot nem engedélyezi a médiatörvény, érdekes azonban, hogy  enélkül is növelheti a hírnevet a támogatott produkció – gondoljunk csak az egyre gyakrabban felbukkanó miniprogramokra, amelyek direkt reklámüzenetet képesek közvetíteni indirekt módon.

Az átlagosan 5 másoperc terjedelmű támogatói hirdetések száma illetve megjelenési gyakorisága nem nőtt számottevően az elmúlt egy évben, 2012 második negyedévében is közel hasonló adatokkal találták szemben magukat a szakemberek. A magukat reklámozni kívánó cégek tehát megközelítőleg ugyanannyi lehetőséget látnak ebben a reklámműfajban, mint eddig.

komment

Címkék: reklám NMHH

A Médiatanács blogról

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának blogja. A Médiatanács tagjai: Karas Monika elnök, Budai László, Hankiss Ágnes, Szadai Károly és Meszleny László.

Weboldal a médiatörvényről

Ugrás a www.mediatorveny.hu-ra

Mecenatúra – Pályázati tükör

mecenatura_uj_310x222.jpg

A Médiatanács a Facebookon

  

Mecenatúra a Facebookon

                 

A Médiatanács YouTube-csatornája

Iratkozz fel YouTube-csatornámra
süti beállítások módosítása