A „Humanoid” fülel a hangos reklámokra

2011.04.21. 09:51 :: médiatanács

 

Két hónapja már felvetettük a sokakat zavaró reklámhangerő témáját blogunkon. Akkor meg is kérdeztük, hogy olvasóink szerint halkabbak lettek-e tv reklámok az új törvény bevezetés óta. A feltett kérdésre több mint kilencszázan válaszoltak és legtöbbjük úgy vélte, hogy nincs változás.


Ez mi is így gondoljuk – és a Médiatanács is erre jutott. Ezért a testület első lépésként konzultációt kezdeményez az érintett szolgáltatókkal. A cél együttműködéssel elérni azt, hogy eltűnjenek az üvöltő reklámok és szpotok. Ha a „türelmi idő” lejárt, és még mindig nem tapasztalható javulás, akkor jöhetnek a szankciók. Addig is a Médiatanács nyilvánosságra hozza az eddig kiszűrt, vélelmezett jogsértéseket, és mindezt látványos módon, a műsorfolyamból kivágott videókkal együtt teszi közzé.

Nézze meg az adatokat!A magyar fejlesztésű, Humanoid névre hallgató szoftver az RTL Klub, a TV2, az MTV1, MTV2 és a Duna TV csatornáin vizsgálja január óta a műsorjelek hangosságát, illetve a kritikus hangerőugrásokat.

A „Humanoid” fejlesztése 2010 decemberében fejeződött be, így a törvény hatályba lépése óta pontos adatok állnak rendelkezésre a vélelmezett jogsértésekkel kapcsolatban.

A mérést végző szoftver virtuális hangosságmérő műszerekkel pásztázza a kijelölt médiaszolgáltatók teljes műsorfolyamát, a mért eredményeket fájlokba rendezi, és a hangosabb részeket a táblázatokban megjelöli.

A program azt is lehetővé teszi, hogy az „ugrásokról” teljes bizonyossággal megállapítsák, hogy azok reklámblokkokhoz, kereskedelmi üzenetekhez kapcsolhatóak-e.

A Médiatanács itt is az együttműködésre helyezi a hangsúlyt, ezért konzultáción vitatná meg a mérésekre vonatkozó gyakorlatot, a jogszabály vonatkozó passzusait, valamint az eredmények értékelésének várható gyakorlatát a szolgáltatókkal. Úgy gondoljuk, hogy ez a hozzáállás hatékonyabb, és gyorsabban eredményre vezethet.

Ha azonban a türelmi idő után is tapasztalhatóak a jogsértések, és az adott reklám a megengedettnél hangosabb, akkor a Médiatanács várhatóan ősztől már szankciókkal is sújthatja a médiaszolgáltatót.

 

komment

Címkék: reklám médiatanács reklám hangerő

A Médiatanács blogról

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának blogja. A Médiatanács tagjai: Karas Monika elnök, Budai László, Hankiss Ágnes, Szadai Károly és Meszleny László.

Weboldal a médiatörvényről

Ugrás a www.mediatorveny.hu-ra

Mecenatúra – Pályázati tükör

mecenatura_uj_310x222.jpg

A Médiatanács a Facebookon

  

Mecenatúra a Facebookon

                 

A Médiatanács YouTube-csatornája

Iratkozz fel YouTube-csatornámra
süti beállítások módosítása